Når du starter din egen virksomhed, er der en masse praktiske ting, der skal ordnes, for at virksomheden kan fungere. Og det tager alt sammen tid. Men som virksomhedsejer er det langtfra tid, du har mest af. Gør derfor dig selv en tjeneste, og få andre til at ordne alt det, du helst vil være foruden, så du kan bruge din tid og energi på at skabe en succesrig virksomhed. Læs med her, og få gode ideer til, hvilke opgaver du kan uddelegere.
Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de omtalte virksomheder, eller de virksomheder, der linkes til.
Bogføring
Hvis du skal have en virksomhed op at køre, skal der være styr på regnskabet og herunder bogføringen. Men langtfra alle synes, det er nemt og spændende. Er du en af dem, kan du med fordel få en revisor – eller en anden person med erfaring på området – til at ordne dette for dig. Det vil helt sikkert spare dig for en masse tid og besvær.
Rengøring
Efter kort tid begynder fnullermændene at flyve rundt på kontoret. Støvsugeren er parkeret i skabet i hjørnet, men du har 117 ting, som du også lige skal have ordnet. Få hjælp til rengøringen, så du kan fokusere på virksomheden. Du kan få et indtryk af priserne på erhvervsrengøring her.
Hjemmesiden
Når du starter en virksomhed, opretter du højest sandsynligt også en hjemmeside. Hjemmesidens udseende har stor betydning for, hvilket førstehåndsindtryk kunderne får af virksomheden. Det er derfor vigtigt, at den er fyldestgørende og overskuelig. Ønsker du at bruge tiden på noget andet, eller er du ikke en haj til teknik, bør du sætte en anden til at gøre arbejdet.
Billeder
Og en flot og fyldestgørende hjemmeside indebærer også mange gode billeder. Billeder, der giver kunderne indtryk af, hvilken virksomhed det er, og hvem der står bag. Lad en fotograf tage billeder, så det kommer til at se professionelt ud.
Indkøb
Det er alt for ofte noget, du lige står og mangler. Men hvis du skal fare ind og ud af fem butikker, er formiddagen hurtigt gået. Få hjælp til at klare dine indkøb – små som store. Du vil helt sikkert nyde det.
Afsending af varer
Skal der i din virksomhed pakkes og afsendes varer til kunder? Det er en meget vigtig, men tidskrævende opgave, som enhver anden end dig kan stå for. Varerne skal sendes hurtigst muligt, så sørg for at have en hjælper til rådighed, som kan påtage sig dette ansvar.
Besvarelse af mails
Modtager du mange kundemails i virksomheden, kan det være en fordel at lade en anden besvare dem. Det skal du dog ikke lade modtager bemærke. Afsend mails’ne, så det kommer til udtryk, at de netop kommer fra din virksomhed.
Følger du ét eller flere af de ovenstående råd, vil de helt sikkert lette dit arbejde, så du kan fokusere på at få stablet en solid virksomheden på benene. Så kan du selv bruge tiden på at ordne de ting, det netop er dig, der skal stå for. Det kan umiddelbart virke som mange opgaver, der skal uddelegeres, men husk at én person sagtens kan hjælpe med flere af tingene.
Skriv et svar