Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de omtalte virksomheder, eller de virksomheder, der linkes til.
Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.
Det er blevet populært at være bæredygtig – eller rettere have fokus på at forbedre bæredygtigheden inden for tøjbranchen, men i lige så høj grad også legetøj, erstatninger og alternativer til plastikposen eller folien. Mange iværksættere skal derfor have bæredygtigheden in mente, hvis de i det lange løb vil inde i det benhårde felt. For det er hårdt at være iværksætter, og der er mange, som enten er det eller kæmper for at blive det.
Bæredygtig virksomhed giver popularitet
Har du derfor en god idé, eller har du allerede en nystartet virksomhed, er det vigtigt, at du gør dig overvejelser om virksomhedens grønne indstilling. Det er populært at tage ansvar for sine CO2-aftryk, da det viser, at virksomheden har et grønt mindset.
Se derfor på din virksomhed, og udvælg de punkter, som du mener, der skal være forbedret, inden året er gået. Dette skaber en bedre udvikling i din virksomhed, men det giver dig også et gåpåmod til at lave endnu hårdere krav til din virksomhed året efter.
Bæredygtige virksomheder til børn
Det er ikke blot fagmænd og investorer, som vægter miljøet og den grønne indstilling højt, det gør forbrugerne også. Du vil derfor også opleve, at flere og flere børneforretninger har et mere bæredygtigt udvalg til børn. Du kan blandt andet finde meget økologisk babytøj, giftfrit legetøj eller økologisk ventetøj til den gravide.
Børnene bliver nu svøbt ind i mere bæredygtigt tøj, end de nogensinde har gjort før – derfor er der også mange tøjmærker, som nu begynder med at lave økologisk tøj til voksne. Vi vænner os til at gå efter det bæredygtige valg, og mange vil begynde med at vælge alt andet fra.
Vi kender det fra vores egen hverdag. De fleste af os vil vælge det økologiske babytøj frem for babytøjet i kunststof, idet vi ved, at det er sundest for vores baby – men i lige så høj grad også for miljøet.
Udvikling af virksomheder
Hvis din nystartede virksomhed endnu ikke går, som du havde forventet, kan det være tid til, at du skal justere på nogle knapper. Dette kan blandt andet være virksomhedens syn på bæredygtighed. Det er svært sige, hvor meget en virksomhed skal gøre for miljøet, da det handler meget om, hvad ens virksomhed handler med.
Men prøver du at komme ind på tøjmarkedet, alternativer til plastikposen eller et helt tredje marked inden for detailbranchen, så er det værd at overveje, om I er bæredygtige nok. Forbrugerne vil have god samvittighed, når de køber noget tøj eller legetøj, hvilket I skal være med til at give dem.
Virksomheden behøver heller ikke vise udadtil, at de har et grønt mindset, hvis virksomhedens branche ikke lægger op til det. I kan derfor sagtens være grønne, uden at I behøver at prale med det. Når man alligevel har tænkt et grønt mindset ind i virksomheden, vil det helt sikkert skabe en højere popularitet, uanset om man praler med det eller ej, da bæredygtighed er det nye sort.
Skriv et svar